Tiqets, een Nederlands boekingsplatform voor toegangstickets voor musea, shows en attracties, heeft een investering gekregen van 4 miljoen euro. De groep investeerders wordt aangevoerd door Capital Mills.
Dat maakte Tiqets maandag bekend.
Het doel van het platform is om het makkelijker te maken “een bezoek te brengen aan een dierentuin, museum of sportwedstrijd in een stad die je niet kent”, aldus de website. De meest populaire tickets in Amsterdam zijn die voor het Van Gogh Museum, het Rijskmuseum en de Heineken Experience.
De investering van 4 miljoen euro zal vooral gebruikt worden om het platform voor deze zomer uit te rollen in veertien nieuwe steden. Op dit moment is Tiqets (45 werknemers) actief in Amsterdam, Barcelona, Parijs, Rome, Madrid en Londen. Later deze maand volgen New York en Praag. En in onder andere Dubai, Berlijn en Kopenhagen moet het platform nog voor de zomer live zijn.
Tiqets kreeg eerder al investeringen van 1 miljoen euro (februari 2015) en 450.000 euro (december 2014).
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl